NAŠE PROSTREDIE
MŠ sa nachádza v prostredí v obklopenom rôznymi druhmi drevín, listnatých a ihličnatých stromov a dáva deťom
i nám učiteľom veľký a neobmedzený priestor na realizáciu vzdelávacích aktivít, ktoré u detí vzbudzujú
prirodzenú zvedavosť. Objekt školy sa nachádza v samostatnej účelovej budove, postavenej v roku 1978. Ku
škole patrí areál s veľkou záhradou, trávnatou plochou, stromami a s kvetinovým záhonom. Prostredie MŠ spĺňa
estetické a emocionálne kvality. Materská škola je trojtriedna. Dve triedy sú na prízemí, jedna na poschodí. Každá
trieda má samostatnú spálňu. Šatne sú na prízemí a sú vybavené s novými skrinkami, podlahou. V hospodárskej
časti budovy je jedáleň, kuchyňa s príslušnými priestormi, skladmi, kotolňa a riaditeľňa. Technické vybavenie
školy je primerané. Vykurovanie školy je zabezpečené kotlami na plynové kúrenie. Aby sa deti a rodičia cítili v našej
škole čo najpríjemnejšie, kladieme veľký dôraz na upravené, estetické prostredie tried, chodieb, školského dvora.
Triedy sú útulné, harmonické. Naše prostredie úzko súvisí s cieľmi MŠ, s výchovno-vzdelávacou činnosťou.
Učitelia jednotlivých tried neustále pracujú na sociálno-emocionálnej klíme, čomu sú vedené aj deti.
V edukačnom prostredí jednotlivých tried sú vymedzené priestory:
- hravé a pracovné aktivity
- námetové kútiky
- dostatočný priestor na pohybové hry, aktivity, relax.
Usporiadanie tried v našej škole umožňuje deťom:
- prístup k hračkám a pomôckam, výtvarnému, pracovnému materiálu, digitálnym technológiám.
- komunikáciu detí pri spoločenských hrách.
- tvoriť podľa vlastných predstáv na základe samostatného rozhodovania sa pri výbere činností.
- vlastný výtvor v prostredí /konštruktívne hry, stavby.../
- poznať vlastné pracovné tempo, uvedomovať si vlastné možnosti.
Každá trieda má vymedzený priestor na hrové a pracovné edukačné aktivity, ktoré slúžia na spontánne hry
detí a učiteľkou plánovanú a riadenú výchovno-vzdelávaciu činnosť. Jednotlivé kútiky sú tematicky
zamerané a aj obmieňané učiteľkou spolu s deťmi na základe plánovanej činnosti.
Výchovno-vzdelávací proces v materskej škole prebieha podľa vypracovaného Školského vzdelávacieho programu Zvedavé očká. Školský vzdelávací program je v zmysle platnej legislatívy pedagogický dokument, podľa ktorého sa v našej materskej škole uskutočňuje predprimárne vzdelávanie. Je vypracovaný v súlade s princípmi a cieľmi výchovy a vzdelávania podľa zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Na tvorbe školského vzdelávacieho programu sa podieľal celý pedagogický kolektív materskej školy. Pri jeho tvorbe sa
zohľadňovali vonkajšie i vnútorné podmienky materskej školy.
Všeobecnými cieľmi výchovy a vzdelávania v materskej škole sú:
- zlepšovať sociálnu aktivitu dieťaťa a napĺňať potrebu sociálneho kontaktu s rovesníkmi.
- uľahčovať dieťaťu plynulú adaptáciu na zmenené – inštitucionálne, školské prostredie.
- podporovať vzťah dieťaťa k poznávaniu a učeniu.
- podporovať rozvoj individuálnych spôsobilostí dieťaťa.
- umožňovať dieťaťu napĺňať život a učenie prostredníctvom hry, priamej skúsenosti.
- uplatňovať a chrániť práva dieťaťa v spolupráci s rodinou, s rešpektovaním potrieb dieťaťa.
- zabezpečovať dostupnosť a rovnosť vo výchove a vzdelávaní.
- zabezpečovať dostupnosť poradenských a ďalších služieb pre všetky deti.
- získavať dôveru rodičov pri realizovaní výchovy a vzdelávania v inštitucionálnom prostredí a pri
koordinovanom úsilí o zabezpečovanie blaha a potrieb detí.
Kolektív MŠ Golianova